Touch down i Costa Rica, anden del

Quepos, en kystby

I Quepos regnede det helt vildt, men vi fik det bedste ud af det. Vores første eftermiddag/aften brugte vi på at spise italiensk mad og drikke smoothies.

Anden dagen tog vi i Manuel Antonio national park og havde den bedste dag. Det regnede meget indtil klokken 13 men så lysnede det op indtil 15. Vi så mange hvid ansigtet aber og en brøleabe, både ved stranden og i junglen. På stranden var der flere vaskebjørne og alle dyrene var tæt på os. Kasper spottede et dovendyr som vi fulgte længe (dog i slowmotion). Vi spottede også store egern lignede dyr. Hiken var hård og lang, der var mange ruter man kunne vælge og vi tog dem alle. I parken møder hav og jungle hinanden og det var simpelthen så smukt, der var mange viewpoints hvor vi kunne nyde den spektakulære natur. Costa Rica har en natur uden lige, som vi holdt meget af.

Den ekstreme regn i Quepos samtidig med at det var low season og derfor var flere aktiviter kun om morgen, lukket eller lukket pga regn gjorde tingene mere udfordrende for os. I det store hele skulle vi være opfindsomme og vi nød brug af fitnesscenter og flere hyggelige cafeer hvor vi spillede kort. Vi endte med at rapelle og det var en fuldstændig vanvittig udfordrende og fed oplevelse. Rapelle kan enten gøres ned ad en bjergside, vandfald og i det fri. Her skriver jeg i kronologisk rækkefølge hvordan rapelling turen foregik:

Første platform: rapelle ud i det fri

Anden platform: 2 gange money drop, vi blev droppet fra 5-6 meters højde og ned i en flod/natural pool i frit fald. Det var vildt at være under vandet på den måde. Her kunne vi også svømme lidt.

Tredje platform: gå på en meget gammel træ bro i det fri uden gelænder og rapelle ned fra den

Fjerde platform: øvelse til platform 5, rapelle ned ad et kort men stærkt vandfald i flere levels.

Femte platform: rapelle ned ad et 45 meter langt vandfald. Først gik Kasper og han røg ind i vandfaldet, og der var bare power på. Man skulle læne sig meget tilbage og bruge sine ben. Vi kontrollerede selv vores fart. Vandet hamrede mod vores kroppe. Da jeg skulle ned var Kasper nervøs. Jeg faldt ind i klippen tre gange og vandet falder ned over en. Vi klarede det begge, dog med mindre slag, rifter og hudafskrabninger (jeg også på ballerne, dont know how) og var super stolte.

Sidste platform: 127 meter lang og 40 meter høj suspension bro frem og tilbage.

Vi så tucaner, spider monkeys og en vild gris på vores vej frem og tilbage.

Efter vores rapelling tur spiste vi is og ventede på vores kajaktur. Den var blevet aflyst dagen før, så vi var nervøse for at vi ikke kom afsted. Heldigvis kom vi afsted og det var simpelthen sådan en hyggelig tur. Det pis øs regnede, men ødelagde ingenting. Vi blev helt gennemblødte, men var smarte og havde badetøj på. Det var 3. gang vi kajakkede, men i helt anderledes omgivelser. Mangrove skoven som vi var i, var meget smuk med dens 4 forskellige slags mangrover. Hvid, sort, rød og ananas. Vi var på floden i cirka 1,5 time. Vi spottede mange hvid ansigtet aber og fugle. På et tidspunkt skulle vi igennem en meget snæver og lang mangrove passage. Det var som en fortryllet skov med lange fangearme og store rødder. Det var virkelig cool. Vi skulle styre ved at tage åren op på træerne, den del klarede Kasper så padlede jeg på det åbne vand.

De sidste dage i San José gik vi på det lokale marked og main sqaure hvor vi fik falafel og smoothies. På vores afrejse dag havde vi snakket meget om en heldags tur med rafting eller ridning, men vi blev enige om, at ingenting måtte hindre os i at nå vores fly, så derfor blev det til en tur rundt i en smuk park, ud med “båd”, en falafel date endnu en gang, afslapning og tidlig afgang mod lufthavnen.  Costa Rica har været helt fantastisk og vi er helt klar til vores Asien eventyr snart.