Aldrig tøjkrise på farten, men jeg savner mit tøjskab

Highlights, første del af vores rejse

Hele vores rejse har været fuldstændig fantastisk og vi har snakket flere gange om vores oplevelser med naturen, menneskerne, kulturen og verden. Jeg kan umuligt vælge en ting som overgå de andre, og ærligt ville jeg ikke være foruden en eneste oplevelse. Jeg har prøvet at liste nogle af de oplevelser som gav Kasper og jeg en lykkerus, kærlighedsfølelse eller adrenalinkick herunder: Mine tidligere indlæg handler om vores rejse og der kan du finde uddybet versioner.

Hike i Quito. Vi havde ikke forventet at få sådan en oplevelse som vi havde i Quito allerede på anden dagen af vores rejse. Der tog vi vores første hike sammen. Bjerget som vi gik på var stejlt og rocky men vi havde en fest med at bestige det.

Eagle rays på Bahia Borreo. En strand på Galapagos øerne som vi havde helt for os selv, sammen med en lille gruppe mennesker. Vi var sammen med et andet par, da vi så en stime af eaglerays komme svømmende ind mod land. Først var vi i tvivl om hvad de mørke skygger var, men da det gik op for os, at det var rokker løb vi alle ud i vandet til dem mens de flød langsomt væk.

ATV kørsel, rapelling og zipline. Alle tre ting var fyldt med adrenalin og fart. Det var sjovt og udfordrende.

El Chato reservatet. Det var her vi så en masse store skildpadder som var fantastiske at følge. Naturen og reservatet var virkelig smukt og skildpadderne så ud til at have det skønt.

Lares trek. Vores tre dages trek tur kunne jeg snakke om i timevis. Det var vitterligt det smukkeste landskab jeg har oplevet samtidig med at det var den hårdeste fysiske udfordring for mig. Turen har givet Kasper og jeg blod på tanden mht til trekking og naturen betaler alt det hårde arbejde tilbage.

Kajak på Tortuga bay. Vores kajakturer har alle været gode, men den på Tortuga bay var især speciel, da vi så alle de fantastiske dyr. Havskilpadder, søløve, hajer og rokker.

Las Tintoreras. Vulkanøen ved Isabela øen på Galapagos. Det var tæt på paradis som Kasper udtrykker det. Den grove sorte struktur på øen med havet omkring sig. Kæmpe dyreliv hvor hajer og søløver boltrede sig med hinanden. Mangrove træer som dækkede for vinden og stilheden som øen havde var bemærkelsesværdig.

Homestay dans og fodbold. Hele vores homestay tur var lige mig. Jeg elskede at spise med de lokale og hjælpe dem. Den dag vi kom skulle vi danse i traditionelle kostumer og spille fodbold med de lokale, hvilket er to oplevelser jeg aldrig glemmer.

Følelsen af Amazonas. Amazonas er et sted man skal opleve. Der er varmt, tungt og fugtigt. Fyldt med kryb og kravl. Vi elskede at være så tæt på naturen og dens væsner, men det var ikke uden en masse morfar’er, da vi blev så udmattet. Amazonas er virkelig speciel.

Manuel Antonio og parkens dyr. Siden Galapagos havde vi ikke oplevet dyr i et omfang som dette. National parken var utrolig smuk og vi nød at gå og spotte dyr ved stranden og i junglen.

San Blas’s stilhed og skønhed. San Blas var en udfordring da vi var der, men sådan et kært minde nu. Vi boede ekstremt primitivt, spiste friskfanget fisk og skaldyr og badede i det varme hav. Vi hyggede så ekstremt meget på trods af, at øen ikke var større end, at man kunne gå rundt om den på 8 minutter.

De madsteder vi besøgte som vi gerne ville tilbage til er: foodmarket på Galapagos, maden som vores mutter lavede på homestay, de forskellige falafel steder vi har besøgt og den overdådige italienske restaurant hvor vi fik pasta to dage i træk.

Asien venter i morgen og jeg glæder mig til at dele anden del af vores rejse med jer.