Highlights, første del af vores rejse

Thailand ved første øjekast

Vi har nu været i Thailand længe nok til, at jeg kan danne mig et overblik. Vi har været i/er i Phuket og skal videre til Kho Lanta, Phi Phi og Krabi (er vores plan for nu). Fra krabi flyver vi til Vietnam.

Mit første indtryk af Thailand var larm, lugte, gæstfrie mennesker, turister, fest og farver samt ladyboys. Jeg vil ærligt indrømme, at jeg blev lidt chokeret i starten og holdt godt fat Kasper. Alt gademaden gør også at jeg ingen appetit har her.

Vores første nat havde vi på Holiday Inn hvilket var et lækkert hotel hvor alt spillede, de øvrige dage boede vi på et hotel til 138 kr for 2 personer pr nat, og det var alt hvad vi havde brug for, da vi ikke bruger tid på vores hotel.

Første dag var vi så ramt af jetlag at vi sov fra 12-17, derefter fik vi thaimassage, frisk frugt på marked, tjekkede turer og hoteller, tog en tur ved stranden og i Patong by, spiste på streetfood marked (første og sidste gang) og jeg tog en tur i fitness.

Anden dag vågnede vi sent og tog det roligt. Vi tog hen på vores nye hotel og bagefter besluttede vi os for at hike en 10 km rute til Paradis Beach. Det gik op og ned, vi havde både solskin og overskyet, men en ting er sikkert, vi svedte alt vores tøj igennem. Det var nok den hårdeste hike vi har haft, grundet varmen. Paradis beach var fantastisk, vi snorklede og så Brøndby fisk, søpølser, søstjerner og en masse fisk (sigtbarheden var dog dårlig). Vandet var dejligt varmt men der var mange sten og klipper i vandet, Kasper skar sig endda. Da vi skulle hjem tog vi en free shuttlebus og himmelen over os var helt lyserød. Jeg fik fodmassage efter vores hike og vi sluttede aften på Hardrock cafe. No more thai food for us.

På tredje dagen stod vi tidligt op for vi havde en heldags tur. Vi skulle besøge monkey caves, riverrafte 9 km og trekke til et vandfald. Riverrafting var første gang for mig og anden gang for Kasper. Vi kørte i 3 timer for at komme til Pang Nga provinsen hvor floden lå. Vi blev kastet i en raft uden nogle instrukser og min hjelm var alt for stort. Der var omkring 100 mennesker ude at rafte sammen med os, så hele floden var fyldt med rafts. Det hele var en stor fest og “typisk Thailand”, vi havde dog også selv en fest. Der var 2-3 rapids som gav sug i maven, ellers var turen rigtig smuk og vores guider rigtig sjove. Vi sejlede igennem regnskoven som var anderledes end de andre jungler vi har været i og vores tur varede omkring en times tid. Jeg havde især håbet på noget mere vildt, men Kasper siger at man ingenting kan forvente i Thailand, så de briller vil jeg bruge fremover. Det tog dog ikke noget af min tur fra mig og vi hyggede os. Efter rafting tog vi ud til et lille vandfald samt besøgte “monkey caves”. Aberne levede frit, men der var mange da menneskerne fodre dem her. De var simpelthen så søde alle sammen. Ved grotterne var der også kæmpe drybstenshuler som var meget fascinerende. Inde i hulerne var der bygget flotte templer. Nu er vi på vej til et elefant sanctuary for at bade og fodre elefanterne.