Thailand ved første øjekast

Elefanter, Buddha, Muay Thai, smukke strande og en masse sved

Elephant jungle sanctuary Phuket

Vi besøgte et sted for elefanter i Phuket. De havde levet i fangeskab inden de kom til the sanctuary. Til at starte med havde vi et lille “foredrag” om elefanterne og hvordan de levede. Vi havde den bedste formiddag hvor vi fodrede elefanterne med sukkerroer og bananer, vi var i mudderbad med dem, hvor vi smurte dem, og os selv, ind i mudder. Vi sank langt ned i den store mudderpøl. Efter mudderbadning gik vi over i en stor pool, hvor elefanterne og vi skulle vaskes rene. Vi kastede vand op på elefanterne og de lagde sig helt ned. De blev ved med at sprøjte vand ud af deres snabler og over på os. Den ene lagde også stort i vandet og alle mennesker skreg og veg tilbage. Efter poolen skrubbede vi dem med børster under en stor bruser. Der var en lille elefant på 2 år, som var meget cheeky. De asiatiske elefanter er mindre end de afrikanske men de var stadig kæmper i forhold til os og jeg blev da også lidt forskrækket når de kom helt tæt på. Vi er bestemt imod elefant ridning, trekking og shows, så det her var en fantastisk måde at komme tæt på de fantastiske dyr.

Big Buddha trek

Kasper og jeg er glade for at trekke og hike, men vi havde ikke regnet med at have et så hårdt trek som vi havde op til Big Buddah og ned igen. Det var dog hele udfordringen værd, udsigten over Phuket og den kæmpe store marmor Buddah var fantastisk. Turen derop gik virkelig stejlt og der var sat reb op i junglen til hjælp. Vi gik i tætbevokset jungle og det var kun Kasper og jeg på hele turen. Vi svedte alt vores tøj igennem og det dryppede ned fra vores hår. Vi var meget glade da vi endelig nåede toppen og kunne se Buddahen. Før vi måtte komme ind skulle jeg have nederdel og sjal på for at dække bar hud.

Muay Thai / thaiboksning

Kasper mente at vi skulle se national sporten i Thailand og det kom vi til. Vi så 7 kampe mellem børn, kvinder og mænd i Patong boxing stadium. Kampene varede fra 21-23.30 og sikke nogle oplevelser vi fik. Vi havde valgt pladser længst væk da vi ikke ville have blod og andet i ansigtet. Because that happens, det fik vi at vide af thai guides. Vi havde simpelthen den bedste oplevelse sammen. Vi så en thailænder blive knocked out af et spark fra en franskmand. Vi så unge mænd som virkelig kunne bøje ribben på hinanden og i champion kampen flækkede den ene bokser sit øjenbryn og der var blod all over. Vi råbte og skreg fra sidelinjen og levede os vildt meget ind i det. Desværre var jeg super træt efter vores hike så jeg tog en morfar og måtte købe redbull for at holde mig vågen.

Phi Phi

Lige nu er vi på Phi Phi øen og skal videre til Koh Lanta om et par dage. Da jeg kom til Phi Phi Island så jeg endelig det syn jeg drømte om at Thailand var. Store grønne klipper i havet og bugte inderammet af regnskov og klipper. Stemningen på Phi Phi er fantastisk og jeg nyder hvert et øjeblik. I går så vi foldbold på en lokal pub, drak buckets og spiste falafel til aftensmad. I dag har vi besøgt long Beach. Det var en en 30 minutters tur langs vandet og igennem junglen. Havet var ekstremt klart, varmt og dejligt. Vi slappede for en gangs skyld af som var tiltrængt.